Nog maar 3 te gaan! - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Liene Karel - WaarBenJij.nu Nog maar 3 te gaan! - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Liene Karel - WaarBenJij.nu

Nog maar 3 te gaan!

Door: Liene

Blijf op de hoogte en volg Liene

29 Juni 2016 | Bonaire, Bonaire

Na veel denken en overwegen ben ik er uiteindelijk toch voor gegaan, ik heb het over mijn Padi! De reden waarom ik het eigenlijk niet aan durfde is dat ik in Nederland nooit in de zee zwem, dit omdat ik geen idee heb wat er onder mij zwemt en ik dit dus ook niet kan zien.

Maar dat is hier heel anders! De paar eerste keren vond ik heel eerlijk gezegd wel spannend om te zwemmen, maar nu gaat het echt goed. Nu durf ik zelfs alleen te snorkelen, wat waarschijnlijk heel dom klinkt.. Maar voor mij was het een grote stap, ik heb er nu erg veel plezier in en ik weet nu een beetje wat er allemaal in het water zit in Bonaire. Dat is waarom ik er toch voor ben gegaan om te gaan duiken!

Gisteren had ik de eerste dag van de duikcursus, ik volg deze met 3 andere cursisten. De eerste dag hadden we de theorie, heel saai, leek net of ik weer op school zat haha. Nadat we alle theorie behandeld hadden kregen we een eindexamen, dit waren 50 vragen waarvan we er 13 fout mochten hebben. Ik had er 2 fout, dus daarvoor ben ik alvast geslaagd.

Vandaag mochten we beginnen om in het zwembad te duiken, hier oefende we de basisvaardigheden. Zoals je masker gedeeltelijk onder water lopen en hem vervolgens klaren, je masker helemaal af doen en een minuut zonder masker ademen en hem daarna weer opzetten enz. Dat ging gelukkig erg goed bij mij. Morgen gaan we in de oceaan duiken, dus ik ben benieuwd! Maar ik heb er wel erg veel zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liene

Actief sinds 05 Mei 2016
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 4191

Voorgaande reizen:

07 Mei 2016 - 18 Juli 2016

Bonaire!

Landen bezocht: